Voorzitter krijgt kunstwerk overhandigd

Tijdens de druk bezochte nieuwjaarsbijeenkomst van de vereniging kreeg voorzitter André Kasemier een kunstwerk overhandigd. De aanleiding hiervoor was het 75-jarig jubileum van het District Drenthe van de Kon. Ned. Ver. EHBO waar de afdeling Assen naast een gouden districtsonderscheiding een cheque, te besteden aan een kunstwerk, in ontvangst mocht nemen.

Kunstenares Marinette (Galerie Meijdoorn) heeft het kunstwerk vervaardigd. ‘Best lastig’ aldus Marinette omdat ik bij de opdracht een aantal randvoorwaarden mee kreeg. ‘De gouden speld én Drenthe moesten er in terug komen. Van de voorzitter kreeg ik ook nog een lijstje met kernwoorden van de vereniging. ‘Of ik daar mee aan de slag kon?’ Ik heb getracht deze elementen in mijn werk terug te laten komen. Natuurlijk mochten de verenigingskleuren, blauw en geel, niet ontbreken, met deze toevoeging maakte ik het voor mezelf nog even iets moeilijker.’

Samen met de voorzitter onthulde Marinette het schilderij in het verenigingsgebouw aan de Zoom in Assen. Een luid applaus van de aanwezigen tot gevolg. Marinette kreeg vele complimenten over de wijze waarop zij de vereniging zo treffend heeft kunnen neerzetten.