TT – Races en Festival

De laatste zaterdag van juni is een begrip in Assen en omstreken. Nog één maand te gaan en dan is het 30 juni. De dag waarop de TT races worden verreden. In de aanloop naar de races worden op drie avonden in de binnenstad van Assen diverse festiviteiten georganiseerd. Bekende en minder bekende artiesten en bands treden op. Op verschillende plaatsen in de binnenstad worden podia opgebouwd. Naast muziek is er ook vertier in andere vorm. De kermis, bungy jump en op motorgebied zijn een steile wand en de Nightride enkele programma onderdelen. De organisatie van het TT Festival is dit jaar in handen van Diner Mobile uit Assen.

De EHBO-vereniging, afdeling Assen is ook dit jaar weer van de partij.
1. Tijdens de motorraces op het TT Circuit voor de publiekshulpverlening op donderdag, vrijdag en zaterdag én
2. Tijdens de festiviteiten in de binnenstad op woendsdag-, donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond.

Enkele voorbesprekingen met de betrokken partijen, zoals de organisator Diner Mobile, de Gemeente Assen, TT Circuit Assen, Politie, Brandweer, UMCG Ambulancezorg, GHOR/GGD, Verbindingsdienst van het Rode Kruis en de Beveiliging hebben inmiddels plaats gevonden.

Binnen de EHBO-vereniging Assen zijn de voorbereidingen ook in volle gang. Een projectteam houdt zich hier mee bezig. Eén van de onderwerpen omvat de planning en inzet van vele vrijwillige eerstehulpverleners. Een groot deel van de vrijwilligers zijn enthousiaste leden van de EHBO-vereniging Assen. Vanwege de omvang van het totale evenement en het gewenste aantal hulpverleners doet de vereniging elk jaar een beroep op de zuster afdelingen in de provincie Drenthe. Bekend is dat ook van deze afdelingen elk jaar weer leden reikhalzend uitkijken naar het evenement.

Bent u lid van een EHBO-vereniging in Drenthe en u wil ook een bijdrage leveren aan de eerstehulpverlening? Vraag naar de informatiefolder die naar het secretariaat van uw afdeling gestuurd is. Voor aanmelding is op de internetpagina van de vereniging een formulier beschikbaar onder de optie TT 2012.