Praktijk oefeningen

Je mag dan je EHBO-diploma op zak hebben. De praktijk wil nog wel eens weerbarstig zijn ten opzichte van de theorie. Wil je tijdens evenementen goed voorbereid voor de dag komen dan zijn praktijkoefeningen onmisbaar. Met een naderend wandelevenement, een dance festival en een naderende TT voor ogen organiseert de vereniging enkele trainingsavonden voor de eerstehulpverleners.

Onderdelen die aan de orde komen zijn:

• Hoe vervoer je op een veilige en effectieve manier een slachtoffer, al dan niet liggend op een brancard, van een hoge tribune?
  • Communiceren per portofoon.
  • Wat houdt de GAVE methode in en welke informatie geef ik door aan de centrale meldpost?
  • Behandeling van veel voorkomende wandelletsels.
  • Overmatig alcohol- en drugsgebruik.
  • Kaartlezen. Wat is waar op een evenementen-terrein en hoe is het georganiseerd?
  • Voor dit soort oefeningen wil je graag gebruik maken van een groot terrein dat veel verschillende facetten in zich heeft. Het liefst niet toegankelijk voor publiek opdat een rustige oefenmogelijkheid gewaarborgd is. De vereniging is het TT Circuit Assen bijzonder dankbaar dat de terreinen en tribunes gebruikt mogen worden voor deze oefeningen. Zelfs met slecht weer zijn er mogelijkheden, met het dak van de hoofdtribune boven het hoofd.