IJsspeedway….. de laatste?

Wat maakt IJsspeedway zo speciaal voor de EHBO vereniging Assen? Waarom zien we zoveel foto’s?

IJsspeedway 2016Dit heeft een aantal oorzaken:

• De traditie?!
    We zijn al tientallen jaren betrokken bij de ijsspeedway.
  • De hoeveelheid.
    Het zijn vier dagen achter elkaar. Bij de TT en het TT Festival gaat het om maar drie dagen. Met ingang van dit jaar overigens ook vier.
    Maar ook qua inzet is het veel. Voor deze vier dagen zijn er 45 vrijwilligers in touw die met elkaar 139 dagdelen dienst doen.
    Maar ook voor wat betreft het materiaal is het veel. Er moeten drie eerstehulpposten ingericht worden.
  • Binding.
    Het is één van de weinige evenementen waarbij de hulpverleners elkaar ook regelmatig spreken. Dit mede door de lange pauzes vanwege het noodzakelijke baanonderhoud.
  • Verscheidenheid.
    We hebben teams voor de wedstrijden en teams voor de publiekshulpverlening. Het vraagt nogal wat voor de afstemming.

Afsluiting van het seizoen.
Eigenlijk sluiten we met ijsspeedway het winterseizoen af. Dit jaar is dat heel definitief. De laatste keer ijsspeedway. M
eteen ook de laatste ijs gerelateerde dienst in Assen. Voorlopig, laten we hopen.

Morgen begint het voorjaar (voor de EHBO vereniging Assen).