EHBO-ver. Assen viert 85 jarig bestaan

25 november 2012, de Kon. Ned. Ver. EHBO afdeling Assen bestaat 85 jaar.

Alle reden om hier even stil bij te staan. De vereniging heeft dit jubileum ingetogen gevierd op 27 november in de Bonte Wever te Assen. Alle leden van de vereniging zijn uitgenodigd om, onder meer, tijdens deze avond getuige te zijn van de uitreiking van de C.B.Tilanus jr. onderscheiding en een districts-onderscheiding. De C.B. Tilanus jr. onderscheiding wordt uitgereikt aan leden die minimaal 25 jaar lid zijn van de EHBO vereniging en die zich daarnaast op een bijzondere manier verdienstelijk hebben gemaakt.

Maar liefst 11 leden van de EHBO vereniging Assen hebben een onderscheiding in ontvangst mogen nemen uit handen van de heer A. Stevens, voorzitter van de KNV EHBO, district Drenthe.

De grote zilveren medaille werd uitgereikt aan de heer H.G. Fluks, de heer H.J. Kasemier en de heer S. Koops. De zilveren medaille mochten mevrouw J.A. de Boer, mevrouw J. Wever-Slagter en de heren J. Laning en R. Pepping in ontvangst nemen. Mevrouw F. Brink-Oegema en de heren A. Jung en P.M. van Loe ontvingen een zilveren draagpenning. Een onderscheiding van het district Drenthe van de KNV EHBO werd mevrouw L.J. Kasemier-Bedeker opgespeld.

Aansluitend werden de aanwezige leden tijdens de bijeenkomst geïnformeerd over het, al dan niet overmatig, gebruik van drank en drugs. Eerste hulpverleners kunnen daar, in toenemende mate, mee in aanraking komen tijdens bijvoorbeeld een evenement. De interessante en leerzame presentatie werd verzorgd door een medewerker van Tactus Verslavingszorg.

Tijdens de avond zijn foto’s gemaakt door Jorrit Pepping. De foto’s zijn <hier> te bewonderen. De presentatie die door Tactus Verslavingszorg werd verzorgd is <hier> te raadplegen

Er kan teruggekeken worden op een geslaagde avond!

De Kon. Ned. Ver. EHBO is een begrip in Assen. Tijdens diverse evenementen kunt u onze hulpverleners tegenkomen. Om een paar te noemen: de TT, Wintertriathlon, Bevrijdingsfestival, IJsspeedway, Sundance Festival, 24 uren mountainbike, Avond 4 Daagse en tijdens de Sinterklaasintocht.

U kunt ook lid worden van de vereniging. Zelfs een optreden als eerste hulpverlener bij evenementen ligt binnen de mogelijkheden. U dient uiteraard wel in het bezit te zijn van een diploma Eerste Hulp. Aanmelden kan via de website van de vereniging.

Nog geen diploma Eerste Hulp? Op 17 januari 2013 starten wij met een nieuwe opleiding. Aanmelden is nog mogelijk. Voor meer informatie kijk op www.ehbo-assen.nl