EHBO examen

Begin januari 2012 is de vereniging gestart met een EHBO-cursus. 22 deelnemers leerden gedurende 14 lesavonden de kneepjes van de eerstehulpverlening. Aspecten als bloedingen, verstuikingen, brandwonden, reanimatie en verslikking kwamen aan de orde. Ook minder ernstige kwetsuren als het verwijderen van een vuiltje uit het oog of het verwijderen van een splinter uit een vinger behoorden tot de lesstof. Alle deelnemers werden bovendien opgeleid in het bedienen van een AED. Het apparaat dat levens kan redden indien er sprake is van een plotselinge hartstilstand.

Vandaag wisten 21 deelnemers het examen succesvol af te ronden. De vereniging feliciteert de cursisten en uiteraard het opleidingsteam van harte.

De volgende EHBO-cursus gaat begin januari 2013 van start. Deze cursus wordt op een avond georganiseerd. Bij voldoende aanmelding start de vereniging in 2012 nog met een zaterdag opleiding. Elders op de website van de vereniging vindt u informatie over de EHBO-opleiding.