Districtsonderscheiding voor afdeling Assen

De afdeling Assen is zaterdag 10 september onderscheiden met de gouden districtsonderscheiding. De hoogste onderscheiding die het district Drenthe kan toekennen aan personen of organisaties. Tijdens de receptie ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van het District Drenthe van de Kon. Ned. Ver. EHBO, kregen vertegenwoordigers van de afdeling Assen de onderscheiding uitgereikt. De onderscheiding, in de vorm van een speld, is slechts 5 keer eerder uitgereikt. Bij de onderscheiding hoort een cheque te besteden aan een kunstwerk.

In het bijzijn van de Commissaris van de Koning, de burgemeester van Hoogeveen, die zijn waardering uitsprak voor het vrijwilligerswerk en de voorzitter van het hoofdbestuur, sprak de voorzitter van het district lovende woorden over de wijze waarop de afdeling Assen MET ELKAAR de vereniging runt. En met “met elkaar” doelt hij op iedereen die zich inzet voor de vereniging.  En zo is het natuurlijk. Of je secretaris, penningmeester, coördinator, bij het instructie team hoort of vrijwilliger bent die zijn/haar dienst doet, je kunt de verschillende onderdelen niet goed uitvoeren zonder dat je “mekaar” nodig hebt.

Een mooie onderscheiding voor de afdeling Assen.