Gedragsregels

• Wij treden vriendelijk en correct op.
  • Wij zien er netjes en verzorgd uit. Zo ook onze kleding.
  • Tijdens activiteiten dragen wij door de vereniging verstrekte kleding.
  • Onze kleding hebben wij op elkaar afgestemd. We nemen hierbij de weersomstandigheden in acht.
  • Wij dragen bij hulpverlening geen rok, jurk of korte broek alsmede open schoenen of slippers.
  • Wij dragen bij hulpverlening, op of langs de openbare weg, fluorescerende gele kleding.
  • Wij informeren bij twijfel over letsel of behandeling deskundige hulp.
  • Wij gebruiken geen alcoholhoudende dranken tijdens de hulpverlening.
  • Wanneer wij een voertuig besturen zijn wij in het bezit van een geldig rijbewijs.
  • Wij verstrekken geen informatie over slachtoffers aan derden behoudens de organisator van het evenement.
  • Wij onderhouden onze materialen goed.
  • Wij vervangen materialen waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken onmiddellijk.
  • Wij registreren de voor ons van belang zijnde bijzonderheden van en over het evenement.
  • Wanneer wij zelf letsel oplopen maken wij hier onmiddellijk melding van bij het secretariaat.
  • Lichamelijke beperkingen die medewerking aan een eerstehulpverlening nadelig kunnen beïnvloeden melden wij bij de coördinator hulpverlening.
  • De vereniging heeft een ongevallenverzekering afgesloten.
  • De vereniging voorziet de vrijwilligers van de benodigde materialen zowel kwalitatief als kwantitatief.
  • Wij dragen de door de vereniging verstrekte beschermende hulpmiddelen.
  • Lotusslachtoffers worden door ons op een zelfde wijze behandeld als (echte) slachtoffers.